کد خبر: ۵۶۲۴۹۸
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
برخلاف توصیه رهبری مبنی بر آرامش فضای سیاسی، احمدی‌نژاد تلاش می‎کند دوقطبی تازه‌ای ایجاد کند

حمله احمدی‎نژاد به دولت و پیشنهاد مناظره و استعفای روحانی|چرا احمدی‌نژاد بجای پاسخگویی، راه تهاجم درپیش گرفته؟ چه کسانی خواهان کناره‌گیری دولت روحانی هستند؟

وقتی رئیسی، قالیباف و جلیلی به مناسبت 16 آذر در دانشگاه حاضر شدند، روزنامه «کیهان» به جای آنکه به این نکته اشاره کند که منتقدان دولت توانستند در دانشگاه حاضر شوند و نقدهای خود را بیان کنند، نوشت که این چهره‌ها با همین فرمان، باید از همین حالا به فکر انتخابات باشند و خود را برای سال 98 تجهیزکنند. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد زودتر از سه چهره مورد اشاره، نصیحت کیهان را به گوش گرفته و اسب خود را برای انتخابات آتی زین کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمدی‌نژاد باز هم جنجال آفرید تا دیده شود. درحالی که سؤال از پرونده‌های مفتوح وی در قوه قضائیه پای ثابت نشست‌های سخنگوی قوه قضائیه است، او  همچنان بر درستی مسیر طی شده در دولت‌های نهم و دهم اصرار دارد و  یک انتقاد ساده به خود را هم برنمی‌تابد. حالا در مواضعی طلبکارانه دولت مستقر را به بی‌کفایتی متهم کرده و از رئیس‌جمهوری خواسته از سمت خود کناره‌گیری کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نفس بیان این سخنان به نوبه خود نشانه تفاوت فضا در دولت‌های دهم و دوازدهم است. در دولت دوم احمدی‌نژاد فضا به گونه‌ای بود که بسیاری، تنها به دلیل انتقاد از رئیس دولت طعم بازداشت و فشارهای نامتعارف را به جان خریدند. اما حالا احمدی‌نژاد و یارانش بی‌هراس از بازخواست و شاید با این احتمال که افکار عمومی ایران حافظه تاریخی ندارد و کارنامه او و دولتش را از یاد برده است، برای دولتی که یک سال و نیم پیش از مردم رأی اعتماد گرفته است، خط و نشان می‌کشند. چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی به تاریخ و افکار عمومی، راه تهاجم را در پیش گرفته است؟ چرا با چنین ادبیاتی سخن می‌گوید؟ پاسخ به این سؤال‌ها شاید معانی جنجال تازه رئیس دولت نهم و دهم را روشن کند.

حمله احمدی‎نژاد به دولت و پیشنهاد مناظره و استعفای روحانی| چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی، راه تهاجم را در پیش گرفته؟ چه کسانی خواهان کناره‌گیری دولت روحانی هستند؟
سفر احمدی‎نژاد به استا گیلان/عکس از دولت بهار

دامن زدن به موج بی‌دولتی

احمدی‌نژاد را می‌توان جزو جاماندگان قافله‌ای دانست که سودای بی‌دولتی در سر داشتند. کناره‌گیری دولت سودای برخی حاشیه‌نشیان عرصه سیاست  کشور بود که پس از اعتراضات دی ماه سال گذشته و بعد از اعمال فشارهای خارجی به کشور، مطرح شد. در آن زمان که فضا قدری غبارآلود شد، برخی بدشان نیامد ماهی مقصود خود را صید کنند و قوه مجریه را - آن هم بدون انتخابات - تصاحب کنند. اما رهبر معظم انقلاب مانع تحقق این رؤیای ناپخته شدند. ایشان در اظهارات متعدد، از جمله 22 مردادماه در دیدار اعضای مجلس خبرگان تأکید کردند «آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود، در نقشه دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سر کار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.»

تلاش برای القای بی‌دولتی، حتی نتوانست حمایت جناح اصولگرا را کسب کند. حالا احمدی‌نژاد چندین ماه پس از آن، با تکرار آن سودای ناپخته، در کلماتی دیگر، نشان داد همچنان همان دیر آمده‌ای است که می‌خواهد زود برود. شاید احمدی‌نژاد سخنان 5 ماه پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نهی زیر سؤال بردن دولت را فراموش کرده باشد، اما درست یک روز پیش از سخنرانی او در صومعه سرا، رهبری در جمع خانواده‌های شهدا، همگان را از بازی کردن در نقشه دشمنان برحذر داشتند. ایشان با اشاره به شکست نقشه‌های دشمنان برای «تابستان داغ 97» از همگان خواستند «مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند.» ایشان همچنین تذکر دادند که ممکن است امریکایی‌ها برای سال 98 هم نقشه‌هایی داشته باشند. آیا احمدی‌نژاد با بیان مطالب دور از واقعیت، به راستی مراقب است تا میدان برای دشمن آماده نشود یا عکس این مطلب عمل می‌کند؟ در حقیقت به نظر می‌رسد معجزه هزاره، حالا اگر چه در مقام انتقاد رئیس جمهوری را خطاب قرار داده اما در پس ذهن خود فراسوی قوه مجریه را مد نظر دارد چنان که پیش از این دستگاه قضایی را نیز آماج تهمت‌ها و انتقادها قرار داده بود. آنچه در حال حاضر مشهود است، او خلاف آن مسیری حرکت می‌کند که رهبری معظم انقلاب نسبت به آن بارها تذکر داده‌اند؛ پرهیز از تنش آفرینی و دامن زدن به التهابات داخلی.

دوقطبی‌ای که دیگر وجود ندارد

برخلاف توصیه رهبری مبنی بر آرام نگاه داشتن فضای سیاسی، احمدی‌نژاد پنجشنبه گذشته تلاش کرد دوقطبی تازه‌ای را ایجاد کند؛ دوقطبی‌ای که یک سوی آن روحانی و دولتش و سوی دیگر خود او حضور دارد. این را می‌توان از درخواست مناظره از سوی احمدی‌نژاد دریافت. هرچند او این درخواست را با ادبیاتی به غایت ناپسند مطرح کرد، اما بار دیگر نشان داد که او همچنان نان سیاست خود را در یک فضای دوقطبی می‌جوید. البته پر بیراه هم نمی‌گوید، زیرا چه در سال 84 و چه در انتخابات 88، احمدی‌نژاد همواره سیاست ورزی خود را با خلق یک دوقطبی و ایجاد هیجان سیاسی در مردم دنبال کرد. به عبارت ساده‌تر، او همواره بیش از آنکه به فکر عرضه برنامه‌های خود باشد، یا امروز به فکر پاسخگویی درباره کارنامه خود باشد، سعی می‌کند با حمله به رقیب خود را مصون از پاسخگویی قلمداد کند.

حمله احمدی‎نژاد به دولت و پیشنهاد مناظره و استعفای روحانی| چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی، راه تهاجم را در پیش گرفته؟ چه کسانی خواهان کناره‌گیری دولت روحانی هستند؟
در حاشیه سفر احمدی‌نژاد به استان گیلان

البته درخواست مناظره از سوی او، از عجایب است. زیرا هنوز خاطره تک‌گویی‌های پرتکرار و برنامه‌های یکطرفه او در ماه‌های آخر ریاست جمهوری اش از یادها نرفته است. در آن ماه‌ها، به همت عزت‌الله ضرغامی که رئیس سازمان صدا و سیما بود، تقریباً هفته‌ای یک بار به تلویزیون می‌آمد و هرچه دلش می‌خواست، درباره دستاوردهای دولت‌های خود مطرح می‌کرد. او حتی در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 که به برافروختن فضا دامن زده بود، از یک فرصت 20 دقیقه‌ای تک‌گویی در تلویزیون دریغ نکرد. همان طور که حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در «توئیتر» خطاب به احمدی‌نژاد نوشت: «اگر خاطرشان باشد، یک بار به اسم مناظره در همین تلویزیون ۱۹ دقیقه و ۴۴ ثانیه وقت سفارشی اضافی تک نفره گرفت و از آن نهایت استفاده را کرد. متأسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.» اشاره آشنا به اینکه «متأسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد» ناظر بر این واقعیت است که اگر حمایت‌های سیاسی رسمی و غیررسمی از احمدی‌نژاد نبود، او نه در سال 88 و نه بعد از آن، نمی‌توانست از این تریبون‌های یکطرفه بهره‌مند شود.

بوی انتخابات

وقتی رئیسی، قالیباف و جلیلی به مناسبت 16 آذر در دانشگاه حاضر شدند، روزنامه «کیهان» به جای آنکه به این نکته اشاره کند که منتقدان دولت توانستند در دانشگاه حاضر شوند و نقدهای خود را بیان کنند، نوشت که این چهره‌ها با همین فرمان، باید از همین حالا به فکر انتخابات باشند و خود را برای سال 98 تجهیزکنند. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد زودتر از سه چهره مورد اشاره، نصیحت کیهان را به گوش گرفته و اسب خود را برای انتخابات آتی زین کرده است. او در حمله به دستاوردهای روحانی، مانند بسیاری از اصولگرایان از برجام آغاز کرده و مدعی شد همه قطعنامه‌های علیه ایران در دولت او - چه شورای حکام و چه سازمان ملل - به دلیل سیاست‌های روحانی در مذاکرات هسته‌ای از 80 تا 83 بوده است. او حتی ادعا کرد که در دولت او، غربی‌ها حقوق هسته‌ای ایران را پذیرفته و حتی امضا کرده بودند. البته او توضیح نمی‌دهد چطور او وقتی توانست برای حقوق هسته‌ای ایران از غربی‌ها امضا بگیرد، نتوانست مانع امضای قطعنامه‌هایی که آنها را کاغذ پاره می‌خواند شود؟ چرا آنجا نفوذ داشت، اینجا نداشت که حالا  وزیر خارجه امریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل، حسرت وجود آن قطعنامه‌ها را بخورند و بگویند قطعنامه 1929 بسیار صریح‌تر و بهتر خواستار محدودیت موشکی ایران بود تا قطعنامه 2231 برجام که این محدودیت‌ها را رفع کرده است.

با این وصف مروری بر اتفاقات و اقدامات پیرامون احمدی‌نژاد نشان از آن دارد که وی هم در جلب افکار عمومی و هم در کسب نظر مساعد برای بازگشت به عرصه سیاست رسمی ایران شانس چندانی ندارد، چه برخلاف ادعاها و انتقادهایی که امروز علیه دولت روحانی دارد، اطرافیان سابقش نیز دل و دماغ دفاع از کارنامه او را ندارند چرا که بحران‌های ایجاد شده در حوزه سیاست خارجی و تحمیل چندین قطعنامه علیه ملت ایران در کنار تنش‌زایی‌ها در حوزه سیاست داخلی و بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی، وضعیت بیکاری و رشد اقتصادی منفی و پرونده‌های فساد بزرگی مثل پرونده نفتی را از یاد نبرده‌اند. مضاف بر پرونده‌های مفتوح او در دادگاه در حال حاضر سه نفر از معاونانش به جرم فسادهای مالی حکم حبس دارند. اما گویا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی فرار به جلو را انتخاب کرده چرا که ظاهراً او خود نیز دیگر به فکر سیاست‌ورزی در چارچوب رسمی جمهوری اسلامی ایران نیست و در انتظار بهاری ناکجا آبادی است که تلاش دارد در مسابقه اتهام‌زنی و تنش‌آفرینی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور عقب نماند. راهکارهای احمدی نژاد و بهار وعده داده شده او این روزها خیلی شبیه ناکجاآبادی است که رسانه های خارجی درباره ایران تصویر می کنند. 

حمله احمدی‎نژاد به دولت و پیشنهاد مناظره و استعفای روحانی| چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی، راه تهاجم را در پیش گرفته؟ چه کسانی خواهان کناره‌گیری دولت روحانی هستند؟

مردم با این طناب به چاه نمی‌روند

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا نیز در یادداشتی در همین‎باره نوشته است: محمود احمدی‎نژاد رئیس دولت‎های نهم و دهم، رئیس ‎جمهوری ایران را با ادبیات خاصی دعوت به مناظره می‎کند. اینکه او در این شرایط به چه دلیلی چنین خواسته‎ای را مطرح می‌‏کند، می‎تواند علت انتخاباتی داشته باشد. با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برخی از جمله شخص رئیس دولت‏‌های نهم و دهم درصدد هستند که با وارد شدن به عرصه رقابت‎های سیاسی نسبت به طرح مسائلی اقدام کنند که در شرایط فعلی در کشور ما، از هیچ جایگاه قابل اعتنا و اعتباری برخوردار نیست.

محمود احمدی‎نژاد در حالی خواهان برگزاری مناظره است که ایرانیان پیش از این هم چنین تجربه‌ای را با او داشته‎اند. مناظراتی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برگزار شد و انتقادات و اعتراضات زیادی را در پی داشت، منشأ مشکلات زیادی در کشور شد که تا مدت‌ها تبعات آن در بسیاری از عرصه‏‌ها باقی ماند. شاید بتوان به جرأت گفت که خیلی از مشکلاتی که در کشور پدید آمده، از همان مناظره‎ها آغاز شد و نتیجه تلخ آن هم تمام کشور را فراگرفت. بنابراین اگر بنا باشد که با طناب ایشان مجدداً به درون چاه برویم ترجیح می‎دهیم که آن چاهی نباشد که از سوی ایشان کنده شده است. اکنون که در برابر دشمن مسلط بر مسائل مختلف داخلی و خارجی کشورمان از منظر تبلیغات و فشارهای روانی به مردم قرار گرفته‎ایم، نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم تا گروه‏‌ها و جناح‏‌های مختلف سیاسی بتوانند با گفتمان مشترک سعی در حل مشکلات مردم داشته باشند. اینکه بخواهیم باز هم فضای کشور را متشنج کرده و سعی کنیم که با مناظره‎هایی که بیشتر شبیه منازعه است، مشکلات مردم را بیشتر کنیم، کاری از پیش نخواهیم برد. اگر بناست که مناظره‎ای انجام شود باید ما از احمدی‎نژاد دعوت کنیم تا در آن شرکت کرده و پاسخگوی رفتارهای خود در دوره 8 ساله ریاست جمهوری‎اش باشد؛ اتفاقی که متأسفانه تاکنون رخ نداده و او هم هیچ گاه موظف به پاسخگویی در قبال عملکرد خود نشده است. حال که خود حریف می‎طلبد بیشتر این فکر را در ذهن می‎پروراند که وارد عرصه رقابت‎های انتخاباتی شده و چون دیگر جایگاهی بین مردم ندارد سعی می‌کند که با دعوت از رئیس ‎جمهوری مستقر بتواند تریبونی برای مطرح کردن خود دست و پا کند.

آقای احمدی‌نژاد بداند که در سپهر سیاسی ایران، دیگر از جایگاهی نزد مردم برخوردار نیست تا بخواهد با نشستن در مقابل رئیس جمهوری بار دیگر نام خود را از منظر سیاسی مطرح کند. این نوع رفتارها را باید ناشی از نوعی فرافکنی دانست که ایشان به جای اینکه پاسخگوی رفتارهای خود باشد، با زیر سؤال بردن دیگران سعی دارد از پاسخگویی فرار کند. مردم ما کاملاً آگاه و هوشیار هستند و برخی با این نوع ترفندها نمی‎توانند کاری از پیش ببرند. هرچند ممکن است که دشمنان نسبت به وجود این مسائل طمع کنند و از اختلافات بهره بگیرند، اما نفعی برای شخص محمود احمدی‌نژاد نخواهد داشت. تنها نفع ماجرا برای او این است که هر صحبتی که از سوی ایشان عنوان می‎شود، تا مدت‌ها رسانه‎های بیگانه به عنوان مسأله اصلی به آن پرداخته و خوراک تبلیغاتی آنان خواهد بود.

منبع: روزنامه ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
9
7
وقتی قانون اجرا نشود وکسی که میلیاردها دلار توسط زیردستانش مانند خاوری وبقای ومشایی و...........به یغمارفته به جای زندان در خیابانها بچرخد همین میشه ؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
4
9
آفتاب غیر از توهین و بدگویی و وارونه جلوه دادن کار دیگری هم بلدی
چرا به اصل مسئله نپرداختی اگه روحانی جرات مذاکره دارد وارد میدان شود
چرا به در دیوار شاخ و شونه می کشی
خوب اگه قراره وضع به این منوال پیش برود که ما دیگه باید بریم افغانستان و پاکستان زندگی بکنیم
برادر یا نفست از جایی گرم و نرمی در میاد یا از وضعیت جامعه کاملا بی خبری
دو تا از کارایی که دولت شما که ادامه دهنده راه پر خیر و برکت آقایان موسوی ، هاشمی و خاتمی است را نام ببر
من یکی لال میشم
به خدا مردم از دست هر دو حزب به خصوص اصلاحطلبان ذله شدند
بس کنید تو را به خدا .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
8
3
قطعا فتنه 98 را ايشان كليد خواهد زد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
5
9
یک سوال آیا این مرد هشت سال رییس جمهور بود و با این تفکرات بر ما حکومت کرد؟
چرا در آن زمان حساس با این مرد و افکار او برخورد نشد ؟
لطفا نهادهای نظارتی پاسخگو باشند
Max
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
0
یعنی مرکل رو هم بیاری این طرفداران احمدی نژاد قبول ندارن خخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
9
ما به دکتر روحانی رای دادیم
که مثل آقای احمدی نژاد سرمان نیاره
که دلار از 1700 شد 3500 از این بیشتر نشه
که فاصله ی طبقاتی رو کم کنه ولی .......
از 3500 رسید 10000 تومان
هر چند قیمت ها رو دلار بیست تومانیه
نابسامان کرد کلا
فقرا و طبقه ی متوسط را فقیر و فقیر تر کرد
و ثروتمندان را بیشتر وبیشتر ثروتمند
سفره خانواده را کوچکتر و کوچکتر کرد
خجالت داره...
خیلی ضایعه ست از عراق و افغانستان عقب بیفتیم
کشورهایی که جنگ داخلی دارن و بسیار ویران
چه بلایی سر ایران آوردیم.....چرا کسی دلسوز نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
12
1
لطفاً یه نفر با زبونی که این آدم... حالیش بشه بهش بگه؛ مردم به رئیس جمهور منتخب و عزیزشون (آقای دکتر روحانی) بطور شرعی و قانونی رای دادند و ایشان را برگزیدند (ثبت تاریخ) انتخاب قاطع مردم بدون هیچ شک و شبهه، یعنی افتخار و سربلندی تاریخی!!!! که خدشه کننده در آن جز کسب خواری و خفت برای خودش بازده دیگری نخواهد داشت!!! پس ....................................
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
عزیز برای تو از نظر ما مرد ...بی عمل که هییچ دستاوردی نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
11
1
یعنی احمدی نژاد باور داره که مردم قبول خواهند کرد که اگر انسانی مثل آقای دکتر روحانی با آنهمه سجایا و صفات برتر خدادادی نتوانست در مدیریتش موفق شود، بنابراین به آدم ...چون او روی خواهند آورد و او را انتخاب می کنند ؟؟؟؟؟؟ آخه کدوم عقل ...و ....... میتواند چنین چیزی را در مخیله اش جای دهد که او در سر ...خود جای داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
meysam
| - |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
دکترروحانی=صفات برتر خدادای ...طرز تفکر نگا
علی اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
... استغفر کن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
4
10
لطفا به جای کلی گویی از عملکرد آقای دکتر احمدی نژاد بصورت مصداقی بگویید چه کار اشتباهی کرده است
تمام مدارس ساخته شده فرسوده را نوسازی وباز سازی کرد
برای 20 ملیون جمعیت کشور خانه ساخت کدام امپراتوری تا کنون توانسته برای پانصد هزار نفر جمعیت در مدت کوتاه خانه بسازد
راه آهن واتوبان هزار کیلومتری به شیراز وبوشهر یکی از اقدامات اوست
لطفا بروید ولیست پروژه های انجام داده ایشان را با عملکرد ...آقای روحانی مقایسه کنید
عده ای سرشان زیر برف است متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
ساله اینجاست که به چه قیمتی خانه ساخت؟ با چه کیفیتی؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
11
4
آقای احمدی نژاد یکی ازعوامل مهم مشکلات امروز کشورعملکرد شما واطرافیان شما هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
5
5
تا کی این آقا می خواهد در توهماتش باقی بماند.اگر چه در یک سال اخیر دولت و ملت با مشکلاتی دست وپنجه نرم می کنند ولی ایشان امتحانشان را پس داده اند.و قریب به اکثر مردم حرف هایشان را نوعی تفنن محسوب می کنند.
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
8
4
دسته گلهایی که آقای احمدی نژاد با سیاست هاش یه آب داده فقط جیب یه عده ای رو پر کرده و دید منفی جامعه جهانی شده هنوز هم تاوان میدهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
6
8
زنده باد احمدی نژاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
6
7
فکر میکردم فقط شخص روحانی مشکلات کشور رو به گردن احمدی نژاد میندازه نه بابا طرفداراش هم همینجورین
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
7
این همه نخبه گان علمی داریم حالا چرا اسرار بر حکومت احمدی نژاد و روحانی یا قالیباف یا ریسی داریم حالا نمیشه جوانان و نخبه گان علمی بیایند سرکار شاید فرجی به در حال مردم شد
علیکمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
6
4
خداییش کیهان مثل تیری در چشمان شما دشمنان نظام است!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
10
ما نمیگوییم احمدی نزاد خوب بود اما خداییش خیلی از روحانی بهتر بود لااقل طرفدار محروم بود
علیکمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
4
6
...
کافیست به وضعیت ارز و گرانی و تورم تاریخی و صنعت ورشکسته و توهین کشورهای بی ارزش به کشورمان و بی احترامی به شهروندان و ... نگاهی بیندازیم تا به عمق فاجعه پی ببریم.
پس قطعا بازگشت احمدی نژاد بسیار بسیار به پیشرف کشور کمک می‌کند.
حسین
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
8
تا زمانی که تفکرات اصلاح طلبی در جامعه باشه کشور بهتر از این نمی شه
رضا غلام
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
3
متاسفانه در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ، بخصوص دو سال آخر بوضوخ شاهد بودیم که تصمیم نهایی رو نه تنها احمدی نژاد بلکه حلقه اطرافیانش ( حلقه انحرافی ) می گرفتند . و به هیچ قیمتی حاضر نبود آنها را کنار بگذارد .که این موضوع باعث سرخوردگی دلسوزان نظام و انقلاب گردید .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
منحرف خودشما هستید چون کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
4
این کشور درست نمیشه .........................
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
3
خدایا کشور مارا از این معجزه ی هزاره چهار... درامان بدار.
اصلا چرا این...را نمی گیرند زندانی کنند تا اینطوری... کشور را به چالش نکشد.
گل افشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
1
با سلام
بابا اینقدر خودت رو خراب نکن
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
3
هم احمدي نژاد و هم روحاني، دقيقا مثل خاتمي و موسوي.....
کککککککککککککک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
4
6
خداوکیلی دولت احمد نژادصدها برابر بهتر ازدولت فعلی نبود آن زمان هم هسته ای داشتیم هم اقتصامان مثل امروز... نبود اماکوه صداقت ودرستی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
4
سلام، دولت دهم ودولت دوازدهم در ارتباط با فقیر نمودن وازبین بردن امیدمردم به زندگی وایجاد اختلاف طبقاتی مشابه هم عمل کردند.این دو دولت هیچ حرفی برای گفتن ندارندوتوجیه عملکرد منفی شان مشکلاتشان را حل نمی کندوبرای همیشه ازدل مردم بیرون رفته اند.حرفهای قشنگ وزیبا برای مردم نان وآب نمی شود مردم به نتیجه وعملکرد دولتها توجه می کنند نه برحرفهای قشنگ مسئولین.زندگی ما در سال نود وهفت بدلیل ابرتورم نابود شد واندک پس اندازی که برای آینده فرزندانمان اندوخته بودیم بدلیل کاهش وحشتناک ارزش پول ملی در حساب بانکی مان تبدیل به کاه وکود وپهن شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
7
خداوکیلی زمان احمدی نژاد وضع مردم خیلی بهتر از حالا بود .مردم که هیچ خیری از روحانی ندیدن! اگه شما رسانه آزادی هستید نظر من رو منعکس کنید .
رحیم کمالی
|
-
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
7
یه جوری حرف میزنی انگار دولت روحانی گل و بلبل هستش . دلار شده 10 هزار تومن . ... اونوقت هنوز دارین افکار رو میبرین سمت احمدی نژاد . این آدم اگه مهم نیست و تاثیری تو جامعه نداره پس چرا میترسین و همش به این آدم میپردازین ؟
در ضمن روحانی اگه نمیترسه به جای اینکه همش حواله بده به دولت قبل یه بار رییس دولت قبل رو بیاره و رو در رو باهاش مناظره کنه .
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
5
اینقد میگین دکتر دکتر که همه فک کردن رئیس جمهور واقعا دکتره...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
4
با اون پولی که دوران احمدی نژاد وارد کشور شد ، میشد خاورمیانه رو گلستان کرد ، ولی در عمل روزبروز وضعیت مردم و اقتصاد و کشور وخیم تر شد ( در ابتدای دورانی که این آقا بر مسند نشت ایران از نظر تولید ناخالص داخلی و سرانه درآمد کجا بود و در پایان کار ایشوم کجا) انگار تو این مملکت قحط الرجاله - اگه کار ها رو به بچه های زیر 10 سال می سپردیم وضعیت ما بهتر از الان بود
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
4
به شما چه كه احمدي نژاد بين مردم طرفدار داره يا نداره اينو انتخابات تعيين ميكنه نه شما.شما اگر رسانه هستي درد مردم را منتشر كن مسئولين بفهمن شايد حلش كنن.
احسنت به احمدی نژاد مردی واعادمشگرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
4
دوست داریم احمدینژاد بانجاتمون بده
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
5
بخدا تمام کامنتهای بالا که از دولت روحانی تعریف کردن یا دلان هستن یا عده اندکی که حسابی تو این اشفته بازار خوردن...فقط کافیه چشم گوش داشته باشی تو بازار چرخی بزنی بد متوجه میشی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
3
سلام
دوستان نگران نباشيد، اينا همش جنگ زرگري و مهندسي شده هستش ...
مهران
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
3
با سلام
قدر مسلم اینه که نویسنده ... در این مطلب و شما آفتاب نیوز که این خبر رو در سایت گذاشتی حتما ضدیت با احمدی نژاد دارید خدا شاهده رییس جمهوری دلسوز و خادمی جهادگر و محبوب 95 درصد مردم در همین الان (1397) وجود نداشته و ندارد
گرانی های اخیر بازار و بالارفتن ارز با اطمینان میگم کار دولت روحانی بود دلیل بدبختی مردم همین دولت بود چرا پیشنهاد اقای احمدی نژاد در مذاکره را روحانی قبول نمیکند؟
فقط انگشت شمار اگر میتونید کارهای دولت روحانی رو بگید چیکار کرده ؟
همون مردمی که به روحانی رای دادند 99 درصدشون پشیمونن اون یک درصد هم فامیل و اشناهای روحانی هستن
دوستدارایران بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
باسلام به نظربنده هیچ کس منکرمشکلات درکشورنیست اماواقعیت این است که مامخالف دوقطبی سازی جامعه هستیم......
شهروند درجه 3
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
3
خدایا تو شاهدی که من حتی یک بار هم به احمدی نژاد رای ندادم (از سه بار ممکن)
ولی عملکرد فاجعه بار روحانی حتی روی احمدی نژاد رو هم سفید کرد
آفتاب شاید معنی شرمنده خانواده شدن رو نمی دونه وگرنه این پیام رو منتشر می کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
به دور از جنجال های سیاسی و در قضاوت منطقی واقعا از لحاظ عملکرد دولت احمدی نژاد با دولت روحانی قابل قیاس نیست. به قدری در دولت احمدی نژاد کار انجام شد و ما متاسفانه چشممون رو بستیم و بهش بی وفایی کردیم و حرفهای سیاسی رقباش رو بی منطق قبول کردیم که الان تازه متوجه این اشتباهمون میشیم. من نمیگم احمدی نژاد دوباره بیاد ولی امیدوارم کسی بیاد که واقعا اهل کار باشه تا درست کردن جنجال سیاسی و جنگ روانی.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
سیاست جدید و کثیف
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
3
آقای خاتمی منتظریم تا تو برگردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
4
متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه اصلاح طلبی تبدیل شده به پوششی برای دروغ، شارلاتان بازی و فریب افکار عمومی با ظواهر و شعارهای فریبنده و مصادره و تفسیر دین و منطق و فرهنگ و همه چیز فقط در راستای تفکرات افراد مدعی.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
مملکت ما خیلی وقته ... اداره میشه پس پیدا شدن سروکله ..احمدی نژاد.... بعد از 8 سال اداره کردن جهانی دور از انتظار نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
4
آقا ما کاری به روحانی و احمدی نژاد نداریم ما باید این گونه فکر کنیم که هرکس که رئیس جمهور می شود باید ملت را از این فقر و فلاکت برهاند اگر قرار باشد که هر سال بگیم دریغ از پارسال و وضعمان رو به پسرفت باشه عمه من هم میتواند رئیس جمهور بشود باید هرکس می آید متعهد شود که در پایان سال اول تعییرات پیشرفت را مردم احساس کنند و چنانچه موثر نبود چرا باید ادامه داشته باشه اینگونه میشود که هرکه عرضه دار پا به میدان میزاره اگر هرسال که پسرفت داشت استعفا دهد والا مردم بکشنش پایین باید هزینه مسئولیتش را بدهد. این مردم راحت این کشور را از دست استکبار خارج نکردن که دوباره به شکلی دیگر دست استکبار بدهند باید هرسال پیشرفت مطلوب را ملاحظه کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
چرازمانی که دودوره رییس جمهوربودجرات نداشتین این اراجیف راتحویل مردم بدین اگه راست میگین تاییدصلاحیت بشه تامردم تصمیم بگیرن البته اگه واقعا رای ملت ملاک باشه
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
3
زنده باد احمدی نژاد مردمی ...
Vahid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
بزارین بدون جانب گرایی در دوره قبل احمدی نژاد رد صلاحیت نمیشد بعد متوجه میشدین کی رئیس جمهور میشه!!!
رای روحانی بیش از سه الی پنج میلیون نمیشد.!که خیلی هاشونم با هماهنگی سایت اومدن اینجا نظرشونو نوشتن که بگن روحانی رای بالایی داره!!!!!بااون همه پولی که روحانی داد و رای خرید بازم به آرای احمدی نژاد 88نرسید!!! (باتوجه به تعداد واجدین شرایط رای ) ازکی دفاع میکنین؟روحانی که مردم رو بدبخت کرد؟ پراید بخرین40تومن و بگین روحانی مدیر المدیراست!
اگه خوبه پس چرا همه میسوزین و به احمدی نژاد حمله میکنین!!؟
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
3
ملتی که حافظه تاریخی نداشته باشد خلایق هر چه لایق والسلام
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
3
احمدی نژاد دارد برای انتخابات آینده شاخ می شود و دارد عوام فریبی می کند که مثل سری های قبل مردم را فریب دهد مردم همه خیلی ها فریب این شعارها را می خورند همچین چیزی امکان نداره دروغ بزرگ است برا رای جمع کردن است
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
3
کارهای الان احمدی نژادسه دلیل بیشترندارد:
1-انتقامجویی ازقوه قضائیه که یاران باوقارش(مشایی،جوانفکر،بقایی و . . . ) رابه زندان انداخته؟؟؟
2-فراربه جلوبرای لاپوشانی عملکردهای8 ساله اش باکمک گرفتن ازبرخی اقشارمردم(این اقشارهمون طرفدارای عامه وپوپولیست هستند)دراین فراربه جلو!!!جهت همراه کردن بیشترمردم باخودش
3-انتقام ازحکومت به دلیل اینکه ازدایره قدرت وتصمیم گیری کلان مملکتی کنارگذاشته شدن!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
تا حالا سابقه نداشته کامنتهای بنده در این سایت مدعی آزادی بیان منتشر بشه. امیدوارم این بار منتشر کنید.
فقط یک مطلب میگم شما که این همه ادعای شفافیت دارید چرا چند عکس با نمای بسته منتشر کرده اید که به مخاطب القا کنید تعداد کمی به استقبال ایشان آمده. چرا می ترسید نماهای دیگه جمعیت را نشان بدهید.
ict
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
4
سلام من شخصا خودم و تفکرم راه و رسم اقای احمدی نژاده و یکی از طرفداراشم اما خوبه ادم قبل از هر حزب گرایی و طرفداری کردن تو هر کاری مهم تر از همه قضاوت وجدان و انصاف داشته باشه امیرالمومنین علی (ع) میگه وجدان تنها محکمه ی است که نیاز به قاضی نداره لذا با همه وجود و تعصب کشی حرفای گفته شده اقای احمدی نژاد رو که تازه تو شمال گفته اصلا قبول ندارم اولا دور از راه و رسم یک سیاست مداره و دلسوزه مملکت نظام کشور و مردمه که بیای پشت تریبون به دولت وقت توهین کنی و با عقده صحبت کنی اگه واقعا ایشون دلشون برا مردم و کشور میسوزه خوب بیاد راه چاه راهکار بده نه هی دوقطبی درست کنه هیچ عقلی نمیاد اینارو قبول کنه یکی نیست بگه خوب اقای محترم اگه ایشون الان بره کنار از کجا معلوم یکی بهتر بیاد دست مردمه نه شخص دوما هزینه اینکار که بالاتر از گرانی هست حالا خوشحالی شرق و غربم هیچ اینجوری که نمیشه برادر من من اصلا اهداف این اقارو قبول ندارم دوما اگه راه مسکن غیره ساخته با مال خود مردم بوده که اینو انصافا خودشم میگه ولی اقای روحانی هم انصافا ادم با فکر و اندیشه ای هستن خدا دشمنان داخلی و فرصت طلب ها را نابودشون کنه بگین الهی امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
بارها در پایان دوره در کلاس مقبولیت نامبردگان تجدید شدند .
بهتر است ترک تحصیل جایگاه کنند .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
3
من نمیدونم با چه رویی از روحانی دفاع میکنید واقعا ...
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
3
1
وجدانی و خدائی قضاوت کنیم :
عزت و احترام بین المللی ، واهمه ی طبیعی و واقعی دولتهای قلدر و مستکبر از قدرت اراده مردم و اقتدار نظامی ایران ، آرامش و آسایش نسبی مردم ؛ برکت و ارزانی و وفور کالاها و چرخیدن دست اقشار مختلف مردم در وادی زندگی شرافتمندانه ، ارزش پول ملی ، و... همه و همه ؛ در زمان دولت فعلی بر باد رفت .
حالا هم دل خوش کرده اند به (بر جام) سرتاپا، (خام) ؛ وامید دارند اروپاییها با چند بانک و تاجر فکسنی با اینها معامله داشته باشند . و faft و.... باج دهی. و آعوش گشایی ، خنده های بی معنی و جلف و وعده های نا( امید ) و نا (تدبیر) انه!!!!!!!! به خورد مردم بیچاره دادن.
واقعاُ زنده باد کیهان ، و پیروز و برقرار باد دکتر احمدی نژاد دلیر ، و عزیز دلهای مردم ، و یاران با وفای ایشان .
دشمنان و بد اند یشانش به راه راست هدایت شوند انشا....
shahab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
آقا مگه تشویش اذهان عمومی جرم نیست ؟ رفتار این فرد ... مصداق بارز این جرم هستش پس کجایند مدعیان برخورد قانونی با مجرمان ؟ چرا کسی جلوی ... رو نمیگیره
دوستدارایران بزرگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
باسلام ...افتاب خیلی ناراحتم ازت به دلیل اینکه ادعای رسانه ازادمی کنید ولی حرف های من یاپخش نمی کنید یااینکه قیچی میکنی ...من مشتری پابه قرص رسانه شماهستم انتظاردارم تمام حرف هام راپخش کنی ...امیدوارم این انتقادشماراناراحت نکرده باشد واگردرجامعه همه ماانتقادپذیرباشیم جامعه اصلاح خواهدشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
درودبرکاربرردیف اول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
درودبرکاربرردیف اول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
1
بخدا من اگه برادرم رئيس جمهور بود اين قدر بهش تعصب نداشتم كه حالا خيلي ها هنوز ميگن روحاني وسنگ او رو به سينه ميزنن بابا يك كارش كه همه لمسش كرده باشند بگيد
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
اشتباه نکنید همشون یکی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
3
اگرقراراست احمدی نژاد بیاییدبایدسید محمد خاتمی نیزبیایید
شلمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
0
...این ...که ضلع سوم فتنه بود رها باشد و آندو در حصر،عدالت ...
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
4
ما از روحانی بریده ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
1
2
اگر در دولت احمدی نژاد 3 نفر محکوم شدند در دولت فعلی هم برادر رئیس جمهور هم برادر معاونش در حال محاکمه هستند بعلاوه آن همه حقوق بگیران نجومی این در حالی استکه هنوز دوران دولت تمام نشده و تعداد زیادی از مدیران اقتصادی در بازداشت هستند یا با وثیقه آزادند هنوز به همه تخلفات رسیدگی نشده و تازه اول بسم الله است بعدها خواهید دید
اگر آقای روحانی و احمدی نژاد آزادنه در بین مردم بروند و از مردم بخواهند هر یک از این دو نفر را دوست دارند به نزد آنها بروند آنوقت نتیجه را خواهید دید هر ریس جمهور یدر هر شهری برود ادارات و مدارس را تعطیل میکنند تا به دیدار او بروند اشکالی هم ندارد چون اقتدار نظام را نشان می دهد اما صحبت از محبوبیت است که چه کسی مردمی است و چه کسی صرفا دولتی است حال اگر مناظره ای انجام شود آیا این دولت میتواند از عملکردش در 5 سال گذشته دفاع کند نظر شما چیست ؟ و آیا فکر می کنید احمدی نژاد دستش خالی است و به تهمت هایی که در این 5 سال به او زده شده است نمی تواند جواب دهد قطعا به همه آنها با دلیل جواب می دهد و دلیلش هم حمایتهای بیدریغ مقام معظم رهبری از عملکردش می باشد حتی در دعوای مجلس و دولت مقام معظم رهبری هر دو را سرزنش کرد و در رابطه با مرحوم هاشمی صحبتهای احمدی نژاد را ترجیح داد شما فکر می کنید مردم با این نوشته ها دیروز را فراموش و فقط امروز را میبینند هم به برجام انتقاد دارند چون بدبختشان کرده و هیچ نتیجه ملموسی را حس نمیکنند هر چقدر هم دلیل بیاورید و نه عملکردش در خصوص رفع بیکاری و گرانی و مسکن و ... چون می بینند و عقل دارند که در این 5 سال حتی یک واحد مسکنی هم ساخنه نشد مگر تکمیل کردن همان مسکن مهری که وارث دولت نهم و دهم بود اگر منااظره ای بشود که نمی شود مردم همه چیز را خوب می فهمند گر چه امروز هم می فهمند اما به خاطر شرایط کشور مناظره به صلاح کشور نیست اما تلنگر زدونبه دولت خیلی هم خوب است بلکه به خودشان بجنبند و از ترس هم شده خوب کار کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
3
والله بنظر من که کارگر،مستاجر،بدهکار و هزار جور دیگه بدبختی و گرفتاری رنگارنگ رو دارم وسالیان سال هست ذره ای طعم ارامش و اسایش وامنیت خاطر رو در زندگی ام تجربه نکردم و همه رو حاصل نتیجه کارکرد غلط،و بی تدبیری وبی کفایتی همین رییس روسا حال و گذشته میدانم،...شاید خدا خواست و یک مرد انقلابی پیدا شد و با عقل و درایت گره از کار همه مردم ومملکت باز کرد،و در مملکت قحط الرجال نیست ... که اینطوری وانمود میکنید که رقابت فقط بین همین چند نفر هست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
2
2
همه پروژه های عمرانی که در دوره آقای احمدی نژاد شروع شدن وتا یه حدودی پیش رفتن از آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی یک سانتی متر هم پیش نرفتن میتونید خودتون پروژه های مناط دورو برتون را ببینید . این یک حقیقت محضه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
2
3
چرا می ترسید از روبروشدن با احمدی نژاد حرف حساب زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
2
3
80 درصدمردم ایران خواهان کنارگیری دولت روحانی هستند
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
2
1
درد و بلای احمدی نژاد تو سر آفتاب...
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
1
0
معلوم است که چی نوشته ای؟ یک ساعت خواندم ولی اصلا متوجه نشدم که چی می خوای بگی همش فرافکنی میکنی و اصل موضوع را نگفتی. به نظر من برو خونه بخووووووووواااااب به تو هم میگن نویسنده!!!!!
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
2
اوایل سال پنجاه و هشت جناب بابک زهرایی (تئورسین حزب چپ شاخه اکثریت) ادعا کرد؛ "مملکت را به من بسپارید، دو روزه همه چیز را درست می کنم"! همینطور جناب خسروشاهی دو انگشت خویش بر هوا می بُرد و می گف؛ "همه را دو ماهه صاحب خانه خواهم کرد"! حالا هم پدیده قرن وعده های رویائی می دهد وُ خدا داند چه ها در سر دارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
1
2
اگر فقط ذره ای وجدان...ذره ای شعور...ذره ای توان تحلیل در کسی باشه میتونه بفهمه روحانی با مشکلات وحشتناک به ارث رسیده از دولت قبل...و با سنگ اندازیهای وحححشتناک رقبا از همه طیفهای اصولگرا چه کارهای اساسی کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
1
2
اخه وقتی بزرگترین فقیه وخطیب العلمای قم به احمدی نه گفت شماو...چه حرفی برای گفتن دارید....
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
3
آقای احمدی نژاد و آقای روحانی هر دو... یکی با برنامه روی کار اوردن یارانه نقدی به مردم، دیگری با مسأله برجام، فقط خدا به داد هممون برسه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
3
اصولگرایان هرگز دستشان به پست ریاست جمهوری نخواهد ریسد مگر اینکه دست به دامن احمدی شوندوبااین کار کشوررا به باد خواهندداد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
3
دولت یازدهم و دوازدهم اقای دکتر روحانی شباهت نسبتاً زیادی به دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی دارد یعنی دولت بعد از جنگ ۸سالهء تحمیلی که هم باید خرابی زیر ساخت های جنگ را آباد میکرد وهم مسائل روزمرهء کشور ؛ وهم ایجاد زیرساختهای جدید مورد نیاز کشور در آینده ! ویرانیهای سیاسی و اقتصادی ناشی از ورق پاره های مصوبهء سازمان ملل و شورای امنیت در دوران حکومت احمدی نژاد ! که میبایست دولت روحانی آنهارا به سامان برساند ! من به عنوان یک رأی دهنده به دکتر روحانی از ایشان شدیداً گله مندم که نه خودش افشا گری کرد و نه به آقای ترکان شجاع ومسلط بر مشکلات ایجاد شده در ۸سال ریاست اجمدی نژاد ؛ اجازهء افشاگری دادند !!!! وحالا در این سکوت غمباز ؛ فرصت لازم برای استاد گفتار و رفتار پوپولیستی فراهم شده که خواستار منازعه با نام مناظره با رئیس جمهور شده ؛ به آن امید که با غوغا سالاری و گفتار پوپولیستی اش هم جامعه را اغوا کند و هم خوراک تبلیغی رسانه های معاند را فراهم کند !
گودرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
2
1
احمدي نژاد بدون مشايي يك دولت بي نظير بود. اما افسوس مشايي از هر فتنه ايي بزرگتر بود.
براي تحليل كامل دولت روحاني دو سوال كافيست:
1- دست آورد دولت روحاني چه بوده است؟ (ذكر يك مورد هم كافيست)
2- ما اكنون در كدام بخش مشكل يا بهتر بگوييم بحران نداريم؟ (ذكر يك مورد هم كافيست)
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
فقط كافيه برگردي به اوضاع مملكت در سال 92،خودت...جوابت رو ميگيري
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
3
بنده از دولت دوازدهم دفاع نمی کنم ولی کسی که خود سابقه منفی در مدیریت اقتصادی وسیاسی کشور دارد چطور می تواند دیگرا را زیر سئوال ببرد؟ایشان بیایند توضیح بدهندچرا قیمت دلار در دولت دهم از هفتصد تومان به چهار هزار وپانصد تومان رسید؟چرا قیمت مسکن یک شبه پنج برابر شد؟چرا کالاهای یارانه ای حذف شد که این امر موجب چندبرابر شدن قیمت سایر کالاها گردیدومابه ازای آن چهل وپنج هزار تومان به مردم داده شد که قیمت یک قبض گاز غیریارانه ای هم نبود؟بهایی که مااکنون در روابط سیاسی خارجی کشور پرداخت می کنیم نتیجه بی تدبیری های آن زمان نبود؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
2
به نظرم کسی که باحقوق کارمندی زندگی می کنه میفهمه آقای روحانی چه بلایی سر ملت آورده که چنگیز خان مغول با مردم دنیا نکرد
رهگذر
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
4
سلام
انصافا آقای روحانی کاری کردند که حرف اکثر مردم این که : خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
1
تمام بد بختی مردم ایران زیر سر احمدی نژاد ...هست.در زمان آقای خاتمی کشور با فروش نفت 8دلاری اداره میشد سر آخر هم حدود 110میلیارد دلار ذخیره ارزی تو صندوق بود.در زمان این ...نفت به 147 دلار فروش رفت در کنارش...غارتگر به هزاران برابر رشد کرد..واین موضوع بعنوان قانون نانوشته در مملکت جا افتاد وهنوز ادامه دارد خدا کنه روزی جیب دزدان وغارتگران بیت المال مردم اشباه بشه تا پا برهنگان انقلاب نفسی بکشند..خدا رو شکر مسئولین هم ...در عالم خودشون هستند تا سر ماه بشه و.... البته تازگی نداره ...
سبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
3
2
تنتها راه حل مشکلات بازگشت احمدی نژاد عزیز است
خدا پشت و پناهش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
احمدی نژادخودش یقین داشت ودارد که او ومشایی یک روح در دو تن هستند اگر احمدی نژاد خوب است با مشائی خوب است واگر بد است با او هم بد است. مگر این که بعضی ها از خود احمدی نژاد احمدی نژادی تر باشند
حقیقت گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
2
1
باسلام -- تفکراحمدی نژاد مردمی و مردم سالاری بود ، ولی تفکر روحانی سرمایه داری است که از بزرگترخود یعنی رفسنجانی به ارث برده است . بیاییم درست فکرمان را به کار بیندازیم ببینیم اگر زمان احمدی نژاد یک مقدارکشور باگرانی مواجه می شد ساکت نمی ماندیم ، ولی متاسفانه زمان روحانی با ما مردم هرکاری می کنند و هربلایی سرمان می آورند با ز هم حاضر به کولی دادن به این دولت هستیم و سرمان را مثل کبک زیربرف کردیم و نمی خواهیم چشممان چیزی را ببیند . دراین زمان هربلایی سرما بیاید دراصل حقمان است چون خوب فکر و انتخاب نکردیم .
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
2
چرا اقای اژه ای میگه موقع خودش میگیریمش اینها هرکسی به روحانی توهین کنه ازاده تا موقعیکه توهین به دولت کنه همراه با مخالفان دولت دمکراسی هست حالا احمدی نژاد رییس بشه ببین چطور مردم را بند میکشند خیلی ملت بی معرفت و ناشناخته ای هستیم من از روحانی دلگیرم ولی میدونم خیلی کسان دست در دست هم با دلیل و بی دلیل دارند توهین میکنند و مدعی العموم ...و یا چون راضیه حرفی و اقدامی نمیکنه خدایا از شر همه کسانیکه مملکت را میخوان نابود کنن و برخی هم اگاهانه همراهی میکنند نجات بده و دیگه نمیشه دعا کنی عقلشون بده چون اینها عقل دارند جویای قدرتند نه پولی مانده که کسی کاری کنه نه مزه ای برای قدرت مانده که بخواد ریاست کنه دیگه هر کس که بگه من درست میکنم دروغ بزرگیست که خودش هم نمیدونه یا میدونه بابا هاله نور یعنی چاخان یعنی دروغ یعنی خواب نما یعنی...غیر طبیعی
توحید
|
Germany
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
با سلام ،هرچیزی به وقت خود سرجایش قرار بگیرد خوبست.جدا ازاین نابخردی ها که از نویسندگان روزنامه ها ومجلات وهفته نامه ها ووقایع نامه ها سر میزند از مردم عادی مشاهده نمی شود.کاش دلسوزانی از شهدا بازمانده بودندومیدان را به امثال شما وبرخی دولت مردان نالایق نداده بودند.کاش یه غربال گری واقعی در درون نظام به شکل واقعی صورت گیرد،به این معنی که اصلاحگری که الان هست نباشد وتو باعنوان اصلاحگری مرا بکوبی نباشد،بلکه هم درون ترا وخود ترا وهم من افراد همسان ومتفاوت را از ریشه فکری اسلامی وایرانی وملی ومذهبی غربال کند.طوری که همه برای خدمت به خلق خدا واسلام ناب محمدی وانسانیت ورضای خدا کارکنند نه برای پست وقدرت وحاکمیت برای خود وبرایحداقل گروه خود.دنیا مزرعه آخرت هست هرکس هرگونه بکارد همان گونه درو خواهد کرد.دررضای خدا کارکردن شخص وجناح وباند مطرح نیست.دراین راه حمله به همنوع خود برای قدرت وخیانت وستم وازاین قبیل وجود ندارد.باشد که به راه راست ایمان بیاورید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
1
1
اصولگرا اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
خدا ... مارا ذلیل کردن
احمدی نزاد ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
1
0
قسم به هر مرده احمدی بر می گرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
1
1
من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب ،ولی اگه منصفانه قضاوت بکنیم احمدی نژاد بهتر از روحانی کار کرده.حداقل زمان احمدی نژاد به کشورهای غربی باج نداده بودیم وتحریم بودیم ولی الان همه چیرو داده ایم وتحریمم هستیم۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
1
0
جناب روحانی مدتهاست فریاد میزنیم شیوه مدیریت وزرای شما دقیقا شبیه شیوه مدیریت احمدی نژاده. مردم فرقی در دولت شما با آنها نمی بینند چرا باید طرف شما را بگیرند؟
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
1
1
درودبردکترمحموداحمدی نژاد.انشاالله دوربعدی به یاری خداوندمتعال 100درصد رای میاره
ناشناس
|
Austria
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
2
1
این آدم با مجوز چه نهادی میتینگ انتخاباتی بر پا کرده؟در ضمن حرف های احمدی نژاد آدم رو یاد چوپان دروغ میندازه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
1
2
مردم دوستش دارند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
1
0
بدبخت افتاب دیگه ازکجانون بخوره .......
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
0
عاشق دکترم وبس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
2
شما 6 سال کشور را ویران کردید تمام ارزو ها کدخدا را براورده کردید اگز یک هزارم خدمات احمدی نژاد زا دارید بگید...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
2
1
چرا باید سید محمد خاتمی عزیز ممنوع البیان و ممنوع التصویر باشند ولی احمدی نژاد نه ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
2
1
خدا را صد هزار مرتبه شکر که دور احمدی نژاد تمام شد و دیگر تأیید نمیشه که هر چه بدبختی به سر مردم اومد از طرف همین دولت احمدی نژاد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
بزاریدمن جواب همه تونو منطقی بدم اگه واقعامیخواهین قضاوت کنیدبهتره یاروحانی واحمدی نزادمذاکره کنن یااجازه بدن احمدی نزادبیادتاببینیدمردم انتخابشون چیه اونوقت خیلی راحت همه چی روملت مشخص میکنن پس الکی برااینواون جبهه نگیریدوخودتونوخسته نکنیدوالسلام
مرتضی احمدی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
1
احمدی نژاد باید محاکمه میشد پولهایی که از فروش نفت بدست آورد کجا رفت اطرافیانش همگی بهترین خانه ها وپول های مملکت را به یغما بردن اولین حماقت خود من رای دوره اول به ایشان بود.خدا لعنت کند دزدهای این ملت شهید داده را حتی استانداران اکثرا پول دارشدن که با مدارک جعلی سرکار آمدن وفرزندانشان دربهترین دانشگاه های پولی درس می خوانند.خجالت نمیکشه می خواد دوباره مردم را فریب دهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین